!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd"> SEMALAM,HARI INI & SELAMANYA..........: Hidup Mengembara

SEMALAM,HARI INI & SELAMANYA..........

Bersuara tanpa rupa,berbicara tanpa suara,berjumpa dan berbicara hanya dalam blogger,harapan suatu hari nanti kita akan bersuara dialam nyata......

Sunday, June 18, 2006

Hidup Mengembara

Telah jauh aku mengembara,mencari arti hidup di dunia ini yang selama ini salah di artikan oleh mereka yang bertuhankan hati musafir. memerhatikan gelagat manusia ,ada yang gembira ada yang berduka.
Tetapi gembira terasa lelah menempuh jalan yang berporak duri,kadang sesat tanpa haluan sehingga
hilang di mata kucurahkan juga hati yang buta.

Kupasrahkan pada mu Tuhan segala yang berlaku karna engkau penentu segalanya.
menciptakan dunia penuh panca raba,tak daya rasanya kaki ini tuk melangkah.
Kau pemimpin langkahku Tuhan,agar aku tidak sesat dari jalan surgaMu yang di idamkan ,karna aku tak berdaya menahan siksa neraka.Tidak layakkah aku kesurga,aku hanya hamba yang di ciptakan dengan kelemahan.sering aku terlena dengan nikmatmu yang melimpah di depan mata.....

2 Comments:

At 5:33 PM, Blogger Wina said...

Emang sih Nit, pasrah kepada Tuhan adalah pilihan yang paling baik, semoga hidup mengembara di luar sana selalu diberi kemudahan dan kebahagiaan selalu yah Nit..

 
At 6:53 PM, Blogger buderfly said...

siapa berjalan sendirian, dia akan menempuh lebih jauh...

Pengembara, kumpulkan setiap buah pengalaman untuk bekalmu membacai irama kehidupan...

Tuhan bersamammu, Nit...

 

Post a Comment

::. Seandainya kau ada di sini, mungkin aku tak sendirian .::

<< Home