!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd"> SEMALAM,HARI INI & SELAMANYA..........: Dulu,Sekarang ,Dan Seterusnya

SEMALAM,HARI INI & SELAMANYA..........

Bersuara tanpa rupa,berbicara tanpa suara,berjumpa dan berbicara hanya dalam blogger,harapan suatu hari nanti kita akan bersuara dialam nyata......

Friday, May 26, 2006

Dulu,Sekarang ,Dan Seterusnya

Bila duduk seorang diri kadang aku berpikir, Jika dulu aku berbuat begini-begini mungkin sekarang aku akan menjadi seperti ini.atau jika dulu aku tidak berbuat begitu-begitu mungkin sekarang aku akan menjadi seorang yang lebih baik.

Tapi dapat di pastikankah keadaan itu lebih baik dari pada apa yang aku ada sekarang?ntahlah.....
Aku tidak tahu . Walau keadaan sekarang tidak seperti yang aku impikan dulu.tapi sekurang-kurangnya aku gembira dengan teman-teman,suasana dan persekitaran yang menyenangkan.
walau kadang kala ada juga masalah yang mengganggu.tapi inilah yang di namakan kehidupan.
Ingatlah perjalannan hidup ini belum ditentukan yang sepenuhnya. kita sendirilah yang mencorakannya ada baik ada buruk.

Sering aku diingatkan: jangan terlalu megah dan memandang rendah pada orang lain. jika dia hanya lulusan sekolah dasar dan kamu lulusan university diluar negeri yang ternal. atau dia hanya pemandu taksi dan kau pemandu kapal terbang.ingatlah suatu hari nanti kau akan memerlukan bantuan dia.

Hadapilah hidup ini dengan genbira ,usahakan untuk mencapai sesuatu yang di cita-citakan dan jangan putus do'akan harapan padaNya.....

2 Comments:

At 12:17 AM, Anonymous Anonymous said...

ya..begitu lah nit namanya kehidupan......pasti banyak lika-likunya..

 
At 3:26 PM, Blogger Milda said...

Yang jelas, kita ada krn punya tugas dan membawa 'misi' masing-2..
Manusia menjadi khafilah di dunia..memang syih, yg paling sulit itu 'berkompromi' dengan diri sendiri..

eits, gangguin Nita lagi ahh....
Life's beautiful kok jeng.

 

Post a Comment

::. Seandainya kau ada di sini, mungkin aku tak sendirian .::

<< Home