!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd"> SEMALAM,HARI INI & SELAMANYA..........: Rindu

SEMALAM,HARI INI & SELAMANYA..........

Bersuara tanpa rupa,berbicara tanpa suara,berjumpa dan berbicara hanya dalam blogger,harapan suatu hari nanti kita akan bersuara dialam nyata......

Friday, June 15, 2007

Rindu

Apa kabar semuanya? dah lama tak update blog ini.
Hmm ..entahlah sepertinya dah berjalan dalam kehidupan ini.dugaan demi dugaan datang menguji
Nggak banyak yang akan ku ceritakan...Alhamdulillah semua masih berjalan seperti yang aku harapkan.cuma kadang-kadang aku merasa sangat bosan..........

Rindu
Rindu adalah tali yang tidak pernah putus
tersimpul di tiang mimpi
Kadang bergetar di tiup angin malam sepi
Pada dingin yang mengaburkan sinar mentari
Rindu adalah tiang tidak pernah tumbang
Tegak berdiri di sepanjang usia
Di situ tergantung lampu kenangan
Biarpun hari semakin tua
Rindu adalah lorong yang tidak pernah terkunci
Menjadi laluan dari musim ke musim
Pengembara yang mencari cintanya yang hilang
Rumput, bunga dan daun telah lama berubah warna....
Rindu adalah musim resah
Hanya zikir dan do'a jadi penawar
Sekali puisi jadi nyanyian
Dalam diam air mata mengalir
Tak ada seorangpun yang menyadarinya....
Salam kasih untuk kawan, teman rekan dan sahabat....semoga kalian tetap sehat dan tabah...semoga kalian tetap ceria dan bahagia.....
Amiennnn...

5 Comments:

At 11:19 AM, Anonymous Anonymous said...

wah.. kok kayak aku ya, lg 'kangen' jg ;)

 
At 10:57 PM, Anonymous Anonymous said...

rindu bergelora ...menyesakkan di dalam jiwa ini .
namun kini ...apalah daya ....dia berada jauh dari sisiku.
yang aku pinta kepadamu ....bersabarlah,suatu saat pasti akan berjumpa
akupun juga meridukanmu.
nita ..yg sabar yah

 
At 12:07 PM, Anonymous Anonymous said...

nit rindu sama aku yaaaa

 
At 1:17 AM, Anonymous Anonymous said...

Anonymous berkata...

nit rindu sama aku yaaaa

12:07 PM
jangan macam-macam nita adalah segalanya bagiku ,dia adalah hidupku dan dia adalah cinta dan rinduku,nita kaulah tujuanku .
Peluk cium penuh mesra dari jauh ...hanya buat kmu sayang
By
adhem

 
At 1:33 PM, Anonymous Anonymous said...

wah sapa yg ngasih comend itu nit...... kok pki ngancam segala.tenang aja adhem..aku g mau macam-macam sama nit. galak banget tuh orang.. sambil lari takut di bawain pentung.........hehehhe.

salam wira.

 

Post a Comment

::. Seandainya kau ada di sini, mungkin aku tak sendirian .::

<< Home